Els canvis en la mobilitat a Valldoreix encenen els ànims del veïnat

De Sant Cugat Inform@ destaquem:

El govern assegura que són per una mobilitat més segura i sostenible

Plànol dels nous sentits de circulació. Web EMD Valldoreix

Plànol nous sentits de circulació. Web EMD Valldoreix

Bullen les xarxes socials aquests dies arran dels canvis a la mobilitat a Valldoreix duts a terme pel govern de l’EMD. Després de la redacció del Pla de Mobilitat, que la Llei 9/2003 de Mobilitat de Catalunya contempla per a totes les ciutats de Catalunya i que Sant Cugat va tirar endavant en el seu moment i a Valldoreix amb el govern anterior ja s’estava treballant, i no tenint-te competències per executar-lo, va “subrogar-se” perquè la Diputació el fes paral·lelament al de Sant Cugat, es va fer el procés de participació – molt més intens i amb més èxit d’assistència a l’EMD – i es va aprovar en el ple de la Junta de Veïns de l’EMD del 4 d’abril del 2013. L’aprovació segons el propi govern “estableix un model de mobilitat segura sostenible i obliga a prioritzar l’ús del transport col·lectiu i la bicicleta”. I assumeix que “els canvis realitzats en la disposició de sentits únics als carrers Avda. Alcalde Ramon Escayola, Pg. Nard, Pg. Rossinyol i Avda. Joan Borràs, obliga a alguns veïns de Valldoreix a modificar i ajustar els seus hàbits de mobilitat per anar a determinats destins i que qualsevol alteració dels hàbits ciutadans representa un trasbals en les rutines quotidianes que requereix d’una progressiva adaptació”.

En la plana web de l’EMD de Valldoreix, en el moment de la redacció d’aquesta notícia, hi havia més de 70 comentaris de veïnes i veïns d’aquest ens local, mostrant la seva insatisfacció amb la decisió presa. Un fet no massa habitual, tot cal dir-ho, el de poder comentar una notícia d’una administració pública. Fins i tot, s’ha engegat una recollida de signatures a la plaforma change.org, que amb el nom “EMD Valldoreix: Torna els sentits dels carrers”, portava gairebé 50 signatures al tancament d’aquesta edició.

La majoria de les intervencions tenen a veure amb les direccions úniques dels carrers i la relació amb la velocitat d’aquesta mesura, l’obligatorietat de donar més volta per fer els recorreguts amb la conseqüent despesa de combustible, la no resolució de la convivència amb els vianants i la bicicleta, els problemes d’aparcament i la manca d’informació i de coneixement de la realitat alterada. Des de fa gairebé un mes que la plataforma política Gent x Valldoreix i la UASC, han promogut una recollida de signatures als carrers més afectats pel canvi de sentit del trànsit i la resposta del veïnat sembla que ha estat positiva, segons els promotors “més del 90% dels veïns de la Rambla del Jardí han signat en contra del sentit únic i s’ha descobert que la reunió convocada es va fer després d’haver estat contractada l’obra i a punt de començar les obres de senyalització horitzontal i vertical”, el mateix sembla que ha passat a l’Avda. Ramon Escayola. Les línies d’autobús VDX1, 2 i 3 van patir modificacions importants a partir de la posada en pràctica dels canvis en la mobilitat, donat que aquests són en les artèries més importants de Valldoreix i ha hagut queixes per manca d’informació amb suficient temps.

Com ha dit en els seus arguments l’equip de govern de Valldoreix “aquesta actuació dóna compliment a un compromís adquirit pel propi govern CiU – Actuem davant els veïns de la zona que, convocats el 24 d’octubre de 2013, van ser informats d’aquestes modificacions i van entendre majoritàriament les motivacions dels canvis de sentit

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Notícies i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà

Heads up! You are attempting to upload an invalid image. If saved, this image will not display with your comment.