Del TOT Sant Cugat destaquem aquesta carta d’un veï:
El TOT va publicar una carta d’una autora preocupada pels accidents, la velocitat excessiva i l’incivisme de molts veïns a Valldoreix i lloava els canvis en la mobilitat de la EMD. També es queixava del estudi pactat per nosaltres per a decidir si les nostres propostes són adequades. La plataforma Contra els Canvis en la Mobilitat, Mou-te per Valldoreix, està per la seguretat viària i propugna un model basat en l’anterior. Actualitzant-lo per a minvar els accidents, la velocitat excessiva i treballar amb el civisme de la gent. Mantenint els carrers en doble direcció i limitats a 30km/h, aparcament delimitat i calçada compartida amb bicis. Cerquem uns carrers amables, amb caràcter veïnal, major i millor convivència, i sentit de pertinença. El model de la EMD jerarquitza dos tipus de vies. Vies “de penetració ràpida”, a 40 km/h (rebaixat a 30 km/h per la pressió nostre), de direcció única, sense aparcament o molt limitat i amb carrils-bicis. I vies a 20 km/h a les “illes pacificades”. Problemes; allarga recorreguts, més pol·lució, més velocitat, caos en estrets carrers alternatius de doble direcció. Adéu al poble tal com el coneixíem. La diferència entre models en la limitació de velocitat és que en una cas es compleix i en l’altre no. En un cas és obligada per la estructuració vial, cotxes creuant-se, aparcats… i en el de la EMD per senyals de limitació, que una vegada facilitada la velocitat es compleixen o no, depenent del conductor. I ja se sap que passa quan un conductor té un carrer de direcció única, amb prioritat sobre els afluents i sense els controls que la EMD no pot realitzar. A 30 km/h i menys, és molt difícil tenir un accident. Segur que hi ha despeses més inútils de la EMD que els diners pel nou estudi.
Carles Biel
Associació Mou-te per Valldoreix